שיווק בטוויטר לעסקים: טיפים חשובים!

שיווק בטוויטר לעסקים

שיווק בטוויטר לעסקים  – הקדמה

במאמר הקודם למדנו על שיווק באינסטגרם, נמשיך עם טוויטר.
טוויטר היא רשת חברתית חינמית למשלוח מסרונים קצרים. כמו פייסבוק, גם טוויטר מיועד לאנשים פרטיים ולעסקים, ותוכלו לבחור חשבון אישי או עסקי. טוויטר הוא כלי מצוין לעסקים גדולים כקטנים לשם יצירת קשרים עסקיים. קשרים עסקיים אלו מסייעים לנו בקידום אתר החברה/העסק במנועי החיפוש ובערוצי שיווק נוספים שתורמים לחשיפה ברשת.

כל ציוץ בטוויטר מכיל עד 140 תווים, אך שלא תטעו –  כבר נוכחנו לראות ציוצים בעלי יכולת לשנות ולהשפיע. כמות המשתמשים בטוויטר גדלה והולכת – אכן זוהי רשת חברתית שוקקת חיים ומידע.

בארה"ב, למשל, בעלי עסקים משתמשים בטוויטר על מנת לחזק את מערכת היחסים בינם לבין לקוחותיהם.

דוגמא נוספת שתמחיש עד כמה טוויטר חזקה ובעלת כוח –אנשים שצייצו את שמם ביחד עם ביקורת שלילית על דומינוס פיצה, הופתעו לגלות פיצה חדשה ומשופרת בהתאם לפידבק שנתנו ברשת.

מהם היתרונות של טוויטר לעסקים?

  • קישור בין עסקים ללקוחות בזמן אמת.
  • שיתוף מידע מהיר על ידי שימוש בטוויטר לשם הגעה לאנשים המעוניינים במוצר או בשירות מוצע, לשם איסוף מידע מהיר ומיידי אודות המותג. כך ניתן לתת מענה מהיר בזמן אמת וליצור שיח עם הצרכן.

בעזרת הטוויטר, עסקים כיום יכולים לעקוב אחרי דעותיהם של צרכנים/לקוחות להפיק לקחים, לספוג מידע ולשפר את תחושת הלקוח.

ניהול נוכחות נכונה בטוויטר וניטור ומעקב אחר הציוצים ברשת, יחזקו את מערכת היחסים בין העסק ללקוח וללקוח הפוטנציאלי.

שיווק לעסקים בטוויטר על ידי ציוצים קצרים של תכנים בעלי ערך ואפילו לינקים מעניינים מאתר העסק, יוצרת מערכת יחסים עם הגולשים שאף עשויים להיכנס לאתר ולעתים לצייץ את הלינקים שלכם בטוויטר שלהם. זו הדרך לגעת בקהל היעד, ואם הקהל יאהב את אשר צייצתם – הוא יעביר את זה הלאה…

כמו בכל רשת חברתית, גם בטוויטר יש לדאוג לעדכן את קהל העוקבים בתדירות קבועה תוך שמירה על מסרים רלוונטיים. מענה לשאלות עוקבים ושמירה על יחס אישי, יקדמו אתכם בדרך למטרה.

קמפיין פרסומי בטוויטר

בדומה לרשתות חברתיות אחרות, גם טוייטר מאפשרת הקמת קמפיין ממומן:
ציוץ ממומן – ניתן לממן ציוץ שיופיע על הפיד של המשתמש או בתוצאות החיפוש. העלות לכך נקבעת לפי מעורבות במשתמשים (ריטוויט, תגובה וכו').

טרנד ממומן – נחשב כנושא שיחה מוביל סמוך לטיימליין של המשתמש.

חשבון ממומן – באמצעות הגעה של עסקים לחשבונות של עוקבים הדומים לחשבון שלהם, הם יכולים להגדיל את המאגר שלהם.

טיפים חשובים

זכרו לעדכן את תמונת הפרופיל שתיראה ברורה ומכובדת, ושימרו על הגדלים שמוגדרים על ידי טוויטר. תוכלו להעלות גם לוגו של העסק. בכל מקרה הימנעו מהעלאת תמונות שאינן רלוונטיות, תמונות של חיות, ילדים או כל דבר שאינו משרת את הפרופיל העסקי שלכם.

תוכלו לעקוב אחרי אנשים ועסקים המחולקים לפי קטגוריות שונות. על מנת להקל עליכם לעקוב אחרי הציוצים בצורה אפקטיבית, טוויטר מספק לכם את כלי ה"רשימות" שמאפשר לכם לסדר את חבריכם לפי שמות רשימה שאתם קובעים. ניתן ליצור עד 20 רשימות וזהו כלי נהדר ויעיל.

שיתוף לינקים לכתבות או בלוגים בתחום בו אתם עוסקים וכיוון המידע אותו אתם מעלים אל קהל היעד ואל תחומי העניין שלו, יעורר עניין ויגדיל את כמות העוקבים. העלאת קישורים איכותיים על בסיס קבוע, תזכה אתכם בתדמית מקצועית בעיני קהל היעד, שיעבירו הלאה את המידע שלכם.

שימרו על עקביות במידע שאתם מעלים, בכמות החומרים, בקישורים ובימי הפעילות שלכם ברשת. עקביות תחזק את אמינותכם בעיני הקהל ואת יחסכם למותג לאורך זמן.

 

אודות רוסלן מינקוף

יזם אינטרנטי ומשווק דיגיטלי.מקדם את תחום לימודי השיווק אונליין ואת קהילת השיווק הישראלית. מראיין יזמים ואנשי שיווק מהתעשייה על מנת ללמוד וללמד אחרים.