כיצד לשפר את התדמית על ידי ווידאו שיווקי לעסקים

הפקת סרטי תדמית

וידאו שיווקי לעסקים

קיימת תחרות גדולה על לב הגולשים באתרי האינטרנט השונים וברשתות החברתיות. העסקים השונים ממתגים עצמם כנותני השירות הטובים ביותר, בעלי המוצרים האיכותיים ביותר, ושבאופן כללי כדאי מאוד לגולשים להפוך ללקוחות שלהם.

הגולשים, לעומת זאת, פיתחו כהות חושים לאתרי האינטרנט שנראים זהים ובנויים מאותם חלקים כגון אודות, שירותים, תמונות, המלצות וצור קשר. המבצעים המוצעים וקבלת שירותים מסוימים בחינם, הם אלה שמושכים את הגולשים ומניעים אותם לפעולה.

התדמית הויזואלית של העסק שלנו היא האלמנט החזק ביותר מול הלקוחות והרושם הראשוני שהעסק משדר. על כן, סרטוני תדמית מקצועיים יתרמו לנו ברוב המקרים יותר מאשר בפגישת עסקים או שיחה עם לקוח. באמצעותם נייצר ערכי מותג ברורים לקהל ונוכל להפיץ אותם.

כיצד ניתן לבדל את העסק ולתת לו ערך מוסף?

על מנת להקפיץ את תדמית העסק, אפשר ורצוי להפיק סרטוני וידאו שיווקיים וסרטוני תדמית קצרים אשר יבדלו את העסק ממתחריו וירחיבו את טווח היריעה שלו באמצעות החדרתו ליוטיוב.
הסרטונים חייבים לעמוד בסטנדרטים מסוימים של איכות על מנת שיעשו את העבודה והם חייבים לכלול צילומים חיים ולא רק תמונות מתחלפות או מצגת. הקריינות צריכה להיות ברורה, מכובדת ומקצועית והצילום צריך להתבצע בעזרת ציוד צילום מקצועי ולא חובבני.

יש להבדיל בין סרטון פרסומת, מהסוג שאנו צופים בו בטלוויזיה ותופס את הצרכן הפוטנציאלי בהפתעה, לבין סרטוני תדמית או סרטונים שיווקיים שהצרכן בוחר לצפות בהם.
הסרטון חייב להעביר מסר שיווקי ממוקד וזכיר, ולהיות קצר על מנת שלא ישעמם ויעמיס על הצופה.
סרטונים המשלבים בתוכם אלמנטים שאינם שגרתיים ומבליטים חדשנות, עשויים לגרום לצופה לשתף אותם עם אחרים ועל ידי כך, לעשות עבור העסק חלק מהעבודה. סרטונים מקוריים שאינם מתבססים על תבנית קיימת ונותנים ערך מוסף, ימשכו את עין הצופה ויניעו אותו לפעולה.

סרטון תדמית לעסק

הפקת הסרטון אינה מתחילה ונגמרת בהפקה, צילום ועריכה, לכן, כשלב ראשון חייבים להבין מיהו קהל היעד שלנו ומהי המטרה שלשמה מפיקים את הסרטון. המעורבות שלכם כבעליו של העסק בתהליך כולו היא חשובה ביותר. באמצעות סרטון תדמית אנו יוצרים, למעשה, דימוי חיובי לעסק בעיני לקוחות פוטנציאליים, אך בשנים האחרונות הפך סרטון תדמית שם גנרי לסרטוני קידום מכירות מוצרי החברה, סרטוני הדרכה על מוצר או שירות, סרטון מוצר אשר מקדם מכירות מוצר מסוים וכדומה.

סרטוני תדמית יתרונות

 

  • הסרטון מותאם תקציב ומשום כך, יכול לשרת את כלל העסקים.
  • ניתן להצגה בכנסים/בפגישות עסקיות
  • עוזר לבסס את המותג. הגולשים מגיבים לסרטון תדמית באופן חיובי יותר מאשר לטקסט או לתמונות.
  • באמצעות פילוח קהל יעד ניתן להתאים את סרטון התדמית לקהל מסוים.
  • וידאו שיווקי מכיל הרבה יותר מידע ביחס לטקסט וכן מעביר יותר מסרים ומקצר את תהליך המכירה.
  • וידאו שיווקי מעלה דירוג בתוצאות גוגל.
  • הסרטון עובד עבור הגולשים סביב השעון, 24/7.

 

שלבים ביצירת סרטון תדמית עסקי ואורכו הרצוי

כשלב ראשון יש להגדיר מסגרת תקציב, מטרות ולוחות זמנים. לאחר מכן מבצעים תחקיר , כותבים ובונים את הסרטון לפי סטורי בורד (תכנון תסריט). כעת מנהלים ומבצעים ימי צילום, וכאן נכנס שלב העיצוב הגרפי, הצילום, העריכה ועריכת הסאונד ובסופו של דבר – הסרט מוכן. לא כל השלבים שמנינו יהיו רלוונטיים עבור כל עסק.

האורך של הסרטון נקבע על פי הצרכים, אך חייבים לזכור שסרטון ארוך מידי, עלול לייגע את הצופה בו. רצוי לא לחרוג מ-5 דקות, אך אם הצלחנו להעביר את המסר בפחות מכך – הרי זה מבורך. אם בכל זאת האינפורמציה שאנו רוצים להעביר ארוכה אך חשובה, רצוי לחלק את הסרט למספר סרטונים לפי נושאים.

שורה תחתונה

סרטוני תדמית הם מעין כרטיס ביקור דיגיטלי של העסק. הסרטונים צריכים להיות מותאמים אישית לצרכי הלקוח, לאחר אפיון מטרה ופילוח קהלי יעד. ניתן לייצר סרטוני תדמית מסוגים שונים: סרטוני הדרכת לקוחות/עובדים/הטמעת מותג וכדומה, סרטוני מוצר שהעסק משווק הממחישים את יתרונותיו של המוצר ומעבירים מסר ברור.
נישה נוספת לצורך הגדלת חשיפה בקרב לקוחות פוטנציאליים, היא להשתתף בתערוכות או כנסים הקשורים לתחום עיסוקכם ולהציג את העסק שלכם באופן מקצועי באמצעות סרטוני תערוכות שישווקו את השירות/המוצר שלנו. סרטונים מסוג זה יתנגנו, לרוב, באופן מחזורי.

וידאו שיווקי הוא הפנים של העסק, המספק ללקוחות פוטנציאליים מידע ברור וממוקד אודות מוצר/שירות. באמצעות וידאו שיווקי נכון, תחשפו את העסק לקהל יעד ממוקד גם דרך יוטיוב. סרטון התדמית שלכם יספר את סיפורו של העסק ביעילות ובתמצות. לקוח פוטנציאלי שיצפה בסרטון הבנוי נכון, יבין מהו המוצר, את המסר הברור, את יתרונותיו של המוצר על פני המתחרים ואת הערך המוסף שלו, יהפוך ללקוח משלם במהירות.

סרטוני תדמית – כרטיס ביקור ויזואלי, המדיה להעברת מסר ברור, שיווקי ומוכר.

בפוסט הקודם דיברנו על 10 דברים שאתם צריכים לוודא כשאתם ניגשים לשיווק באמצעות ווידאו.

אודות רוסלן מינקוף

יזם אינטרנטי ומשווק דיגיטלי.מקדם את תחום לימודי השיווק אונליין ואת קהילת השיווק הישראלית. מראיין יזמים ואנשי שיווק מהתעשייה על מנת ללמוד וללמד אחרים.