שיווק באינסטגרם לעסקים

שיווק באינסטגרם לעסקים
שיווק באינסטגרם לעסקים

חשיבות

כיום, כאשר המודעות בקרב בעלי עסקים לחשיבותו של פייסבוק לעסקים גדלה והולכת, כדאי מאוד להבין שעל מנת שנוכל למקסם את התוצאות עלינו ליצור את התמהיל הנכון והאינדיבידואלי עבור העסק שלנו ולשלב בתהליך השיווקי שימוש ברשתות החברתיות הנכונות לארגון שלנו.

האינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת תמונות המיועדת למכשירים ניידים, אשר מטרתה חשיפת הפוסטים שלנו לכלל העוקבים ולפרסם את העסק. תמונות מעניינות ומוצלחות בשילוב הפילטרים של אינסטגרם יעזרו למקסם את הפוטנציאל ברשת חברתית זו.

ניהול אינסטגרם לעסקים 

ניהול פרופיל אינסטגרם מיועד לחברות ולעסקים הרוצים להגדיל את כמות החשיפה למותג על ידי הגברת הנוכחות ברשתות החברתיות וזאת לצד הפעילות השיווקית בפייסבוק ובגוגל.

אינסטגרם, כאמור, הינה רשת חברתית מבוססת תמונות וסטטוסים קצרים אשר אינה מהווה תחליף לפייסבוק ולגוגל, אך בהחלט מהווה מוצר משלים ועשויה למקסם את חשיפת המותג. כאשר אנו בוחנים שימוש ברשת חברתית זו, רצוי לקחת בחשבון שיש להבין ולהכיר את סוגי הרשתות החברתיות במקביל לידע נרחב וניסיון לשיווק באינטרנט, צילום וטיפול בתמונות.

כוחה של רשת האינסטגרם הוא בויזואליות. תמונה שהיא מעניינת וחזקה מספיק בתוספת טקסט קצר מאוד (שיספר על המוצר/החוויה/הייחודיות שבתמונה) תעשה את העבודה ביעילות. בניגוד לפייסבוק, אסור להאריך בטקסטים הנלווים לתמונות באינסטגרם – אף אחד לא יתעכב לקרוא אותם. התמונות שעולות לרשת האינסטגרם הן ללא תשלום. אוהדים שלא נחשפים מסיבה כלשהיא לפוסטים בפייסבוק, יחשפו לתמונות באינסטגרם, ועל כן אנו רואים ברשת זו מוצר משלים להגברת החשיפה עם ערך מוסף של ויזואליות מרשימה. אפשר לצלם כל דבר שיקדם את העסק החל ממוצר, דרך מבצע, הנחה וכלה בעדכונים חשובים – כל דבר שמצטלם טוב ותופס את העין.

דבר נוסף וחשוב, על ידי שימוש בהאשטג (#) תמשכו קהל ממוקד לאינסטגרם העסקי שלכם גם אם הוא לא עוקב אחרי האינסטגרם שלכם. זאת על ידי הקפדה יתרה בשימוש בתגיות רלוונטיות לתמונה ולעסק. שימוש נכון יגביר את החשיפה, את כמות העוקבים ואת מספר הלייקים.

אינסטגרם עסקי טיפים 

בדומה לניהול דף בפייסבוק, גם ברשת האינסטגרם צריך להפגין נוכחות ולא להיעלם מעיני העוקבים והעוקבים הפוטנציאלים. זכרו שעדכונים שוטפים ומגוונים יוצרים תדמית של עסק חי ונושם שנשאר בתודעה.

כפי שציינו, חייבים להעלות תמונות שיצודו את עיני העוקבים, אך רצוי להיזהר מעריכת יתר ומשימוש בפילטרים בכמות מופרזת. על התוצר הסופי להיות אסתטי ונעים, לא מצועצע ומלאכותי – כך התוצר יראה מקצועי יותר וחבבני פחות.

שיתוף תמונות האינסטגרם בפייסבוק מידי פעם יתרמו לקידום העסק ולהגברת החשיפה. יש לתייג, לעדכן, להציע הטבות ולהניע לפעולה.

מודעות ופלאיירים מקומם אינו באינסטגרם. זוהי פלטפורמה נפלאה לחיזוק התדמית.

שורה תחתונה: אינסטגרם היא תוכנה חינמית למכשירים ניידים, ובעזרת יצירתיות ושימוש מבוקר בפילטרים ובאמצעי העריכה שהתוכנה מציעה, תוכלו להפיק תמונות נהדרות שיקדמו וישווקו את העסק שלכם בעזרת מיתוג, מבצעים וכדומה, ושילוב בין רשת חברתית זו לבין ניהול נכון של דף עסקי בפייסבוק, יכול לייצר לידים איכותיים.

למאמר נוסף בתחום הרשתות החברתיות בנושא שיווק בטוויטר לעסקים לחצו כאן

אודות רוסלן מינקוף

יזם אינטרנטי ומשווק דיגיטלי.מקדם את תחום לימודי השיווק אונליין ואת קהילת השיווק הישראלית. מראיין יזמים ואנשי שיווק מהתעשייה על מנת ללמוד וללמד אחרים.