הערוצים המרכזיים לשיווק במדיה הדיגיטלית ב-2016

 

שיווק דיגיטלי 2016

 

שיווק במדיה הדיגיטלית היא אסטרטגיה בלתי נפרדת מתהליך שיווקי של עסקים כיום. נוכחות דיגיטלית לעסק תורמת בעניין הנגישות ללקוחות ותדמיתו של העסק.

לקוחות פוטנציאליים סובבים כיום סביב המדיות החדשות, ואם העסק שלך לא נמצא שם – אתה לא ממש קיים. שצף המידע בנושא שיווק במדיה הדיגיטלית השוטף כיום לקוחות ובעלי עסקים, יוצר  היסטריה לא קטנה בקרבם. כיום אתם זקוקים למשרד שיווק- קריאייטיב שיאפיין את העסק שלכם, יתאים לך חבילת מיתוג ושיווק ייעודית, אישית ומדויקת, לפי צרכי העסק וקהל היעד שלכם, וכל זאת באמצעות רשתות חברתיות, דפי נחיתה, שירותי תוכן וקידום.

חשוב לזכור כי המדיה משתנה בתדירות גבוהה, וחייבים להישאר מעודכנים ולשנות את כללי המשחק לעתים תוך כדי עבודה. כיום דרושה היכולת לניתוח מעמיק של מהלכים, הסקת מסקנות, פילוחים ממוקדים והפקת המידע הדרוש לצורך הצלחת התהליך והגדלת מעגל הלקוחות בפועל.

קיימים מספר של ערוצים לשיווק במדיה הדיגיטלית, במאמר זה נסקור את המרכזיים שבהם:

רשתות חברתיות פייסבוק:

אחת הפלטפורמות החזקות כיום לפרסום ולשיווק באינטרנט היא פייסבוק – אחד מערוצי המדיה הגדולים הקיימים כיום ברשת. שילוב של תוכן נכון ורלוונטי, ניהול מקצועי ופרסום, יזרים אליכם לקוחות פוטנציאליים.

תהליך השיווק בפייסבוק נחלק ל-2 חלקים, כאשר השילוב בין השניים בחלוקה המתאימה והנכונה עבור העסק, היא המפתח לקבלת לידים חדשים. אנחנו מדברים, כמובן, על ניהול דף עסקי (אורגני), והקמת קמפיינים ממומנים.

ניהול דף עסקי:

דף עסקי בפייסבוק הוא סוג של כרטיס ביקור של העסק שלכם, אם תרצו, ה"פנים שלכם" בפלטפורמה זו, על כן חשוב ביותר לנהל אותו במקצועיות רבה, ובאפקטיביות האפשרית, כך נגיע לתוצאות הרצויות.

בדומה לאתר אינטרנט, גם את הדף העסקי חובה לעדכן ולקדם וזאת במטרה לבנות קהל אוהדים רלוונטי וגדול. צריך ליצור אינטראקציה עם אוהדי הדף במטרה לגידול במכירות והובלה לאתר/דף נחיתה.

הנראות יוצרת את הרושם הראשוני, ועל כן יש לדאוג לעיצוב אטרקטיבי ככל שניתן לצורך משיכת גולשים לדף. תמונות הנושא (קאוור) ותמונת הפרופיל בדף העסקי צריכות להציג את העסק בצורה מעניינית ועניינית.

דבר חשוב נוסף הוא עניין התכנים בדף. על התכנים להיות מעניינים (ויזואלית וטקסטואלית) ומגוונים. לדוגמא: ביום מסוים בשבוע מעלים קידום של מוצר רלוונטי, ביום אחר טיפ חשוב, תמונה חזקה וכדומה. עניין הערך המוסף חשוב מאוד, צריך יצירתיות. פוסטים משעממים ירחיקו גולשים והדף יהפוך אטרקטיבי פחות מבחינת פייסבוק וייחשף פחות. אם דיברנו על עדכון הדף, חשוב לדאוג לא להיעלם מהרדאר של האוהדים. אין חובה לפרסם בכל יום, כך אפשר ליצור זמן חשיפה אופטימלי לכל פוסט, אך אסור להזניח את הדף וקיימת חשיבות רבה לשעות בהן מעלים פוסטים, כמובן בהתאם לקהלי היעד – אמהות גולשות בעיקר בשעות הערב, כפי שאנשי עסקים גולשים לרוב בשעות הבוקר. לפי כמות הלייקים והחשיפות, תדעו מתי רצוי ואפקטיבי יותר להעלות פוסטים ועדכונים בעמוד. הצגה נוספת של אינפורמציה בדף מתבצעת ע"י יצירת לשוניות מוצר/שירות. על הלשוניות להיות אינפורמטיביות ולספק מידע אודות השירות. קיימת אפשרות להעלות תכנים שונים ללשוניות כגון אפליקציות, תפריטים, מעבר לדף מסוים באתר וכדומה.

הנעה לפעולה היא אחד הדברים שחייבים לקחת בחשבון: ערכו מדי פעם סקרים ושאלו את האוהדים שאלות כמו: "מה דעתכם על" או "מה אתם מעדיפים". באמצעות הנעה לפעולה של אוהדי הדף, החשיפה שלו תגדל ותביא לחשיפה בקרב אוהדים פוטנציאליים.

פוסט שמקבל תגובות, מוצף שוב ושוב בקרב האוהדים. כמנהלי דף רצוי להשתתף באופן יזום בתגובות ועל ידי כך, להציף שוב ושוב את הפוסט. באותו עניין, יצירת תחרויות ופרסים יעודדו את האוהדים ויניעו אותם לפעולה, וכך יהיו פעילים בדף ואף ישתפו את חבריהם. הפצה וקידום של תחרויות, יביאו לקוחות חדשים.

את הדף העסקי צריך להפיץ בקבוצות עניין, על מנת ליצור שיתופים רבים ככל שניתן ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים. בקידום בגוגל, כאשר לקוח זקוק לשירות מסוים, ספק או מוצר, הוא פונה באמצעות הקלדת ביטויים או מספר מילות מפתח לצורך קבלת תוצאות אורגניות וממומנות (Pull). פייסבוק מתבסס על טכנולוגיית Push, כלומר: כפי שאנו נתקלים במודעות בעיתון/בטלוויזיה/בשלטי חוצות בהן המסר נדחף אלינו ללא שנחפש אותו, כך אנו מתקרבים ללקוח הפוטנציאלי ומספרים לו, למעשה, על שירות אותו אנו מציעים ושאולי הוא זקוק לו. כך גם בהפצת פוסטים בקבוצות.

טיפ: חשוב לעשות לייק לדפים עסקיים הפונים לקהל יעד דומה לשלכם, כך הדפים האחרים יעשו לכם לייק בחזרה, והתוצאה היא שהדף שלכם יופיע בדף השותף, והוא יופיע אצלכם עם לינק ישיר, כך האוהדים יוכלו לעבור בין הדפים, וכך יתווספו לכם אוהדים מהדפים השותפים.

כדאי מאוד להזמין חברים לדף (Invite) ואף לבקש מחברים וממכרים להזמין חברים חדשים לדף שלכם. ככל שדף העסק ינוהל נכון, יעביר מסרים מעניינים ויהיה רלוונטי לחברי הדף, המודעות כלפי אותו העסק תעלה בצורה משמעותית בקרב בעלי העניין.

קמפיין ממומן בפייסבוק:

יצירת המרה למכירות או השארת פרטים בדף העסקי יכולה להגיע בשלב מאוחר ולאו דווקא בסמוך להעלאת פוסטים אורגנים. לכן, בד בבד עם ניהול הדף, רצוי מאוד להקים קמפיין ממומן, שהוא ערוץ אפקטיבי לקידום של הדף במישור הממומן ובו נתרכז בשיווק ממוקד מטרה עם קהל יעד ספציפי, והפיכה של תקציב שיווק להכנסות בפועל. למערכת הממומנת בפייסבוק יכולות פילוח גבוהות ביותר וניתן להגיע לקהל יעד ספציפי על פי גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין (נקבע לפי לייקים של הגולשים), מערכת יחסים ופילוחים מתקדמים נוספים.  ניתן להכין מראש פוסטים ייעודיים שיקדמו שירות או מוצר, או לקדם את הדף כולו. למשרד לשיווק דיגיטלי כיום יש לתת את הדגש על לקוחות בכמות הרצויה תוך הפעלת מסנני שיווק שונים עד להגעה לאופטימיזציה.

בניהול קמפיין מודעות בפייסבוק, אנו עורכים פילוח קהל יעד מדויק בהתאם למטרת הקמפיין הספציפי. את המודעה בונים בצורה יעילה ליצירת הנעה לפעולה, בוחרים חומר ויזואלי וכותבים תוכן קריאטיבי ממוקד. במהלך הקמפיין כולו, מנתחים ומייעלים תוך כדי עבודה להורדת עלות הקליקים, הגברת החשיפה וכו'. הלקוח מקבל דו"חות לכל קמפיין לצורך לשיקוף העבודה מולו ולשם התייעלות בהמשך העבודה המשותפת.

בקמפיין ממומן, בו הלקוח משלם לפי קליק, אם לא הקליקו על המודעה אזי אני לא משלם כסף. כאשר אנו רואים שהפרסום מניב המרות, אנו יכולים להגדיל את תקציב הפרסום. את התקציב היומי קובע הלקוח לרוב בהתאם להמלצת חברת הפרסום והשיווק שמולה הוא עובד.

מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק גדולה יותר ממערכת הפרסום של גוגל ומפלחת את הגולשים ביתר דיוק.

מודלים לשיווק בפייסבוק יכולים להיות מגוונים ושונים: הטבות למיניהן, מוצרים ללא תחרות בשוק כגון פטנטים שונים, מוצרים הקשורים למצב משפחתי כגון נותני שירותים לאירועים שונים, מוצרים מבוססי סטטוס כגון אתרי הכרויות לרווקים, מדריכים וכו'.

אפשר לסכם כי כאשר מעלים קמפיין, מומלץ להעלות 2-3 מודעות שונות הכוללות תמונה, כותרת, הנעה לפעולה ותוכן קצר. רצוי מאוד לערוך בדיקה לאחר כ-100-150 הקלקות, ולבחון איזו מודעה עבדה טוב יותר מבחינת יחס הקלקה לצורך הוזלת קליקים. זה הזמן לייצר מודעה דומה בעלת תמונה שונה, כותרת קצת אחרת וכדומה. המטרה בכך היא לשפר את יחס ההקלקה. כאשר שיפרנו את היחס, ניתן להוריד את הבידים של הקליק לעלויות נמוכות יותר.

רצוי שכותרת המודעה תהיה שאלה כלשהיא שתמשוך את עינו של הגולש ותגרום לו לענות לעצמו על השאלה. דבר זה באופן כמעט ודאי, יגרום לגולש ללחוץ על המודעה. את הכותרת רצוי להגביל לשורה אחת בלבד.

על הקמפיין להיות קריאטיבי עד כמה שניתן, בכל תחום שנבחר: גיוס עובדים, החדרת מוצר חדש לשוק, קידום מוצר קיים, והשמיים הם הגבול…

גוגל קידום אתרים

יש לכם אתר בגוגל. אתר נפלא ומושקע. כל הכבוד! לא חשוב מהו תחום העיסוק שלכם, אתם נמצאים בתחרות על מקומות חיפוש רלוונטיים בגוגל, ואתם רוצים להופיע במקומות טובים שיספקו לכם המרה ללידים.

הקידום כולל מספר פעולות המבוצעות במטרה להגיע גבוה ככל שניתן בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש.

משרד לשיווק דיגיטלי עזור לך להגיע לתמהיל הנכון ולהחליט מה נכון עבור העסק שלך: קידום אתרים אורגני (seo), קמפיין ממומן (PPC) או שילוב בין השניים.

קידום ממומן הינו כלי שיווקי בעל תוצאות מצוינות ומיידיות ומתאים למספר גדול מאוד של עסקים. החשיפה בקידום ממומן היא מירבית.

הקידום האורגני נועד להביא תוצאות לטווח הבינוני והארוך, ולאחר ביצוע אופטימיזציה באתר נתחיל לטפס לכיוון העמוד הראשון בגוגל. עבודת הקידום האורגני היא עבודה יומיומית, אינטנסיבית ויסודית. על הלקוח להיות סבלני – אין קסמים בקידום אורגני, אך התוצאה משתלמת.

קידום אורגני (seo)

מטרת הקידום האורגני היא להביא את האתר לעמוד הראשון בגוגל בהקלדת ביטויים נבחרים. קידום אתרים אורגני הוא תהליך מתמשך, כאשר קצב התקדמות האתר תלויה במספר פרמטרים כמו הותק של האתר, תכני האתר (יש להימנע מתוכן מועתק ומשוכפל!!!), איכות האופטימיזציה, עדכון התכנים על מנת שיהיו רלוונטיים ומעניינים, הכנסת קישורים ורמת התחרותיות בתחום. (גוגל רואה בחומרה לינקים שבורים). אם האתר יופיע במקומות הראשונים בגוגל, תתקבל תנועת גולשים שיכנסו לאתר באופן חופשי, ללא צורך בתשלום עבור מודעות המקדמות את האתר.

כחלק מתהליך הקידום האורגני, אנו מביאים את האתר לרמת אופטימיזציה שתהיה אידיאלית לסריקה מבחינת מנועי החיפוש. יחד עם זאת, חייבים לשמור על רלוונטיות התכנים ו"לשתול" מילות מפתח וקישורים בצורה חכמה. כאשר נביא את האתר למצב אופטימלי מבחינת מנועי החיפוש וככל שנתמיד בעבודתנו, כך נתקדם בתוצאות החיפוש.

כיום, גוגל שם דגש על אתרים רספונסיביים, כלומר: על האתר להיות מותאם מובייל, על מנת להתקדם בתוצאות החיפוש.

חברת קידום טובה, שמה דגש על למידת בית העסק, השירותים השונים שהוא מציע, לומדת את מתחריו של בית העסק וכדומה, וכשלב ראשון רצוי מאוד לעשות אופטימיזציה לעמודים הראשיים באתר מבחינת נראות ומבחינת הדגשים שעליהם מקפידים מנועי החיפוש.

לאחר אפיון ולמידת העסק, משרד השיווק הדיגיטלי יעזור לך לבחור את מילות המפתח הכדאיות והרלוונטיות עבורך.

אתרים בעלי תחרות בינונית נמוכה יכולים לספק תוצאות יפות בתוך כ-3 חודשים ולהישמר גם לאחר סיום התהליך, ואף להתחזק. אתרים בעלי תחרות בינונית-גבוהה משיגים תוצאות לאחר חצי שנה, שנה ולעתים מעבר לכך.

לכל פעולה בקידום אורגני לוקח זמן לקבל ביטוי במנוע החיפוש של גוגל. כחלק מהתהליך, אנו מאנדקסים את האתר באתרי אינדקסים שונים ומגוונים על מנת  לגרום לרובוטים  של גוגל ושל שאר מנועי החיפוש למצוא את דפי האתר – ללא האינדוקס, מילות המפתח חסרות משמעות. על דפי האתר להיות זמינים לרובוטים של מנועי החיפוש. הרובוטים זוחלים ברשת ומחפשים דפים חדשים/דפים שהתעדכנו. הרובוטים של מנועי החיפוש עוקבים, בין השאר, אחרי לינקים (קישורים) ורצוי לייצר לינקים מאתרים רלוונטיים אחרים.

חשוב לציין שגוגל נמצאת בתהליך הסרת מקדמים המנסים לגרום לאתרים שלהם להופיע גבוה בתוצאות, באופן מלאכותי, מתוצאות החיפוש. על כן חשוב מאוד לתת דגש על תוכן אמין, איכותי ורלוונטי. גוגל תציג לגולש את התוכן הנכון ביותר עבורו בהתאם למילות החיפוש שהקליד, ובמידה וגוגל רואה שהטקסט אינו רלוונטי לגולש והוא עובר לאתרים מתחרים אחרים, האתר ירד בתוצאות ובמקומו תציע גוגל אתר אחר שיניב אחוזי הקלקה גבוהים יותר.

כדאי לקחת בחשבון, כי על פי מחקרים, כ-85% מהגולשים מקליקים על תוצאות החיפוש האורגניות, ומאמינים שחברה שמדורגת גבוה באופן אורגני, היא מובילה בתחומה.

גוגל אנליטיקס

חשוב מאוד שהאתר יהיה מחובר לגוגל אנליטיקס, בו מתבצע איסוף ויצירת נתונים סטטיסטיים מפורטים על תנועת גולשים באתר. גוגל אנליטיקס מספק מידע של כמות הגולשים באתר, נוכל לקבל מידע על זמני שהייה באתר, פילוח גולשים לפי גיל/מין/מדינה, ביקורים ישירים ואתרים מפנים. נקבל גם מידע של המילים הפופולריות דרכן הגיעו גולשים לאתר, אילו דפים נצפים יותר מאחרים, דפדפן מועדף ע"י הגולשים לגלישה באתר, מעבר מדף הבית לדפים פנימיים – כן או לא ועוד. בעזרת כלי חשוב זה, נוכל, במידת הצורך, לשנות תמהיל, לתקן ולשפר ובכך עבודת הקידום תשתפר.

לסיכום, אתר המקודם אורגנית בצורה יעילה, חכמה, מבוקרת ונכונה ביחד עם הקפדה על עשייה שיווקית ומחשבה מתמדת על הגולשים ועל הערך המוסף שיקבלו מהאתר, יתקדם בתוצאות לקראת העמוד הראשון בגוגל, ייחשף לעיני הגולשים ויספק לידים חדשים.

קידום ממומן (PPC)

מטרת הקידום הממומן היא הגדלת החשיפה של העסק לצורך הגדלת מעגל הלקוחות ובאופן ישיר – הגדלת המכירות בעסק. באמצעות קידום ממומן, תוך פרק זמן קצר יחסית מתקבלת תנועת גולשים ממוקדת, כאשר כל הקלקה על המודעה, מורידה סכום מסוים מהתקציב שנקבע מראש. קידום ממומן מכונה גם PPC, וזאת על שם מודל התשלום Pay Per Click – הלקוח משלם רק עבור מודעות שהוקלקו.

על מנת לקדם אתר באופן ממומן, נשתמש בממשק הפרסום של Google Adwords שהיא הפלטפורמה המובילה ביותר לפרסום באינטרנט. הגולשים במקרה זה, כבר מחפשים את השירות אותו אנו מציעים והפרסום נעשה בצורה ממוקדת ביותר, דבר שמעלה את הסיכויים שהגולשים יתקשרו לבית העסק שלנו. העובדה שהקידום הממומן הוא מקור הרווח העיקרי של חברת גוגל, מעידה על הצלחת הקידום מסוג זה.

טרם הקמת קמפיין ממומן, יש לחשוב על מילות המפתח הרלוונטיות לנו. מילות המפתח מטרתן השארת פרטי לקוח (ליד), לכן כדי להגדיל את הסיכויים שהלקוחות הנכונים יגיעו למודעות שלך, על מילות המפתח הנבחרות להיות תואמות לאינטרסים שלך מהקמפיין. יש לבחור טקסט אפקטיבי לקמפיין (כתיבה שיווקית) שימשוך את הגולשים ויניע לפעולה. כאשר הלקוח יגלה עניין ויקליק על המודעה שלך, הוא יעבור ישירות לאתר האינטרנט לצורך השארת פרטים או יצירת קשר.

חובה לעבור על הסטטיסטיקות באופן שוטף, להסיר מילות מפתח שלא הובילו להשארת פרטים ולהוסיף אחרות רלוונטיות במקומן. מומלץ לבחור מילות מפתח ממוקדות יותר וכלליות פחות, בכדי למנוע הקלקות וכניסות שאינן רלוונטיות אשר יבזבזו לנו את תקציב הפרסום.

העלאת הקמפיין הממומן היא מיידית, אפשרית לכל בעל אתר או דף נחיתה, ניתנת לשינויים ולא דורשת התחייבות לתקופה כלשהיא. ניתן לעצור את הקמפיין בכל רגע נתון, להעלותו מחדש ולערוך בדיקות התכנות.

משרדי שיווק דיגיטלי איכותיים מנהלים קמפיינים ממומנים תוך הקפדה על:

  • מחקר מעמיק של מילות מפתח בתחום הרלווונטי.
  • הקמת קמפיינים שונים במקרה הצורך לקהלי יעד שונים
  • בניית המודעות בצורה יעילה תוך הנעה לפעולה וסינון נכון של קהל היעד.
  • ניתוח, בקרה וייעול הקמפיין תוך כדי עבודה, להורדת עלות קליקים והגברת החשיפה.
  • דו"ח נתונים חודשי מקיף לכל קמפיין, לשיקוף העבודה מול הלקוח בתוספת מסקנות להתייעלות בהמשך.

אז מה נכון יותר, קידום ממומן או קידום אורגני?

לתוצאות מיידיות, קבלת מידע ותובנות מה נכון עבורך וקידום שירות או מוצר בטווח הקצר – קידום ממומן הוא פתרון טוב.

לקידום התחומים המרכזיים והשירותים אותם אתה מציע, לשיפור תכנים ושיפור הנוכחות בגוגל, לתוצאות לאורך זמן וליצירת אתר איכותי – קידום אורגני הוא פתרון נפלא. אנו רואים בקידום האורגני השקעה לטווח ארוך.

התוצאות הטובות ביותר, מתקבלות מתמהיל נכון ושילוב מושכל של פרסום בגוגל וקידום אורגני. עסקים רבים בוחרים לשלב את שתי שיטות הקידום, כאשר הממומן תומך באורגני ומשלים אותו.

לסיכום, גוגל ופייבסוק הן הפלטפורמות והערוצים המרכזיים לשיווק במדיה החברתית. קיימות רשתות חברתיות נוספות דרכן תוכל לקדם ולשווק את העסק שלך, ועל כך במאמרים הבאים.

רוצים ללמוד שיווק דיגיטלי? פנו אלינו לשיעורים פרטיים, שיעורים בכיתות לימוד ועוד בבית הספר לשיוק דיגיטלי

אודות רוסלן מינקוף

יזם אינטרנטי ומשווק דיגיטלי.מקדם את תחום לימודי השיווק אונליין ואת קהילת השיווק הישראלית. מראיין יזמים ואנשי שיווק מהתעשייה על מנת ללמוד וללמד אחרים.